Fiskerapporter Karmøy H.K. - 2017

30. oktober: Alf-Inge Steindal

V6 Nr 6- 29.10.2017

Etter å ha prøvd å avvikle V6 nr 5 to ganger og måtte avlyse begge gangrene, ble det bestemt at V6 nr. 5 avlyses for 2017.
V6 nr. 6 skulle arrangers søndag 29.10 og været så ikke ut å være på vår side. Var meldt stiv kuling, men vi bestemte oss for å prøve. 5 deltagere fordelt på 2 båter tok kursen innover i Karmsundet. Ganske ok vær når vi startet, noe vind, men ikke verre en at det gikk greit. MEN så økte det på med vind utover dagen så gjorde det litt utfordrende.
Jeg hadde med meg 2 matroser, Stein Rune og Lars Jørgen. Startet med å ligge på slangen en times tid. Fikk ikke all verdens, noe sei, hyse og småtorsk kom ombord. Flyttet deretter inn I Sundet, men forholdene begynte å bli tøffe og vi bestemte oss for å dra bort til Protan toppen å hive dreggen. Ikke så hverst Fiske her, noe fin hyse samt noen halvfine torsker kom ombord etter hvert. Den andre båten dro til strengene og deretter I le på byggnes toppene. Ikke så mye fisk på dem men vårt Nye medlem Ole Mikal fikk en torsk på drøye 9 kg !! Størst fisk i V6en i år, Gratulerer.....
Rundevinner ble Lars Jørgen Insulan som fisket jevnt og trutt hele dagen med fin hyse, lyr og torsk.

Resultater kommer etterhvert her på hjemmesiden

18. september: Alf-Inge Steindal

V6 Nr 4- 17.09.2017

Da var vi i gang med V6,en igjen etter sommeren. Kun 5 mann stilte opp i havna og ble fordelt i 2 båter. Jeg hadde med meg 2 og Magne V hadde med seg 1 dekksgutt.
Praktfult vær i dag og vi satte kursen Vestover til Urter. Magne V dro lengre sør, til Veahavet. Ombord hos meg dro vi litt hyse,torsk og lyr i området rundt Urter. Ikke noe størrelse å skryte av, men.....
Magne V gjorde det igjen best. På Veahavet dro han jevnt med fin hyse, torsk samt en fin lysing. Med dette ble han en soleklar V6 vinner, Gratulerer Magne :-)
Se resultater på Facebook eller når de kommer inn under resultater her på hjemmesiden vår.

sekretær

28. august: Alf-Inge Steindal

Nordsjøfestivalen 2017

Da var det dags for årets Nordsjøfestival. (Lørdag 26 August.)
Karmøy HK stilte med 3 firemanns lag, dvs. 12 mann. I tillegg også en god gjeng i fra Norvegen HK.

Jeg stilte som vanlig med egen båt og hadde med meg Lars Jørgen og Kurt som mannskap.
Før avgang fikk vi noe innside informasjon om hvor vi skulle gå av Odd Arve. Han og Berge hadde vært og sondert terrenget dagen før og siden jeg og kurt var på lag med de 2 fikk vi tips om hvor vi skulle dra.
Jeg og Odd Arve satte kursen vestover og vi var kjempeklare. Vi hadde ikke et så bra fiske som vi håpet på, men noe fin hyse, noe fin sei, et par langer og et par store lysinger kom da opp. Vi trodde ikke at det skulle holde til noen topplasseringer, men så feil kunne en ta :-) Det viser seg at de som hadde dratt på dypet IKKE fikk det til, med unntak av Mikal som veide inn noen brosmer og hå. Et par kilo til og han hadde stukket av med seieren.

Årets Nordsjømester ble nemlig BERGE KALLEVIK. Gratulerer!!
Han lurte opp bla. en del fin hyse, en pen sei og en fin lysing. Totalt 23kg. Kurt Haraldseid delte 2 plassen med Ove Salthammer som begge hadde 22,5 kg. nr.4 ble Mikal Ruud som hadde 21,65kg så i år var det jevnt.
På 4-mannslag Knuste vi all motstand, Karmøy HK lag 1 bestående av Odd A. Gunderstad, Berge Kallevik, Kurt Haraldseid og Alf-I. Steindal. Vi hadde totalt 82kg og neste lag hadde ca. 45kg. Størst fisk var det Stein Rune Tveit som fikk, ei brosme på 9,5kg.

Kjekt at så mange i fra Karmøy HK deltok på Nordsjømesterskapet, Gleder meg til neste år !

Bildene er lånt i fra Haugesund Havfiskeklubb sin facebook side.

sekretær

29. mai: Alf-Inge Steindal

V6 Nr 3- 28.05.2017

V6 nr 3 ble utsatt I fra 14 til 28 mai. Kun 7 deltagere på denne turen som ble fordelt på 3 båter. Da det var noe vind gikk alle båtene innover I Karmsundet. Ikke de helt store fangstene, men Magne Vorland traff på noe fin Torsk. Han fikk totalt 33,4 kg fisk, deriblant 3 torsker på 6,75-5,75 og 5,05 kg. Dette holdt til en soleklar seier.... Jeg hadde med meg 3 matroser og vi startet fisket I Matlandsvåg. Nada fisk å få, så vi flyttet runt om kring til vi fant noe halvfin torsk og noe fin sei på slangen. Etter et par timer så tok bettet slutt og vi flyttet litt omkring uten å få noe særligt før vi tok den siste timen nord I sundet. Fikk på et punkt noen halvfine torsker. Alt I alt en ok tur, selv om de største fiskene ikke lot seg overliste. Vinner ble som nevnt Magne Vorland, nr.2 ble Stein Rune Tveit og nr. 3 ble Magne Ruud.
For Resultater se FB siden vår eller når de kommer inn under resultater her på hjemmesiden vår.

2. mai: Alf-Inge Steindal

Klubbmesterskap 30.04.2017

Da var det tid for klubbmesterskapet 2017. 13 deltagere fordelt på 5 båter dro vestover I håp om storfangster. . Båtene lå spredt utover I området runt feøy/røver/Urter. Det ble desverre ikke det helt store Fiske på oss denne gangen heller. Untaket var en båt som traff på noe fin fisk ute ved Urter. Det ble tatt noe hyse, torsk, lange og lyr rundt om kring. Kurt fikk dagens største fisk, en torsk på 7,8kg. En lange og noen 4-5kg torsker var blant de største fiskene. Jeg hadde med meg 2 mann og satset på området runt den svarte steinen. DET ble IKKE noe suksess, kun noe småhyse. De siste timene dro vi litt innover til området mellom feøy/røver og lå der og filte mellom noen topper. Fikk en og annen fisk her, men ikke noe å skrive hjem om. De som gjorde det best var de som lå ved urter. Med Kurt som skipper tok de hjem de 3 øverste plassene. Kurt Vant, Odd Arve nr 2 og Mikal ble nr 3. Gratulerer

16. april: Alf-Inge Steindal

V6 nr. 2 9.April 2017

Kun 7 deltakere på denne V6en. Skyldes kansje at det er helga før påske og noen drar til fjells eller noe i den dur ? Uansett, tur ble det. Deltagerene ble fordelt i 3 båter og turen kunne starte. En båt dro vestover, mens de 2 andre dro innover i sundet da det var meldt mye vind utover dagen. Hører med til historien at de som dro vestover fisket kun i 5 min. før vinden dro seg til og satte deretter kursen innover i sundet.
Jeg hadde med med Stein Rune og vi startet opp mitt i sundet. Ikke så mye å hale, kun noe småhyse og et par småtorsker. Flyttet rundt om kring litt etter hvert, men lite å se og få. Siste timen dro vi nordover til knatten som så vidt er fiskbar pga. de 2 store tankerene som ligger i opplag der. Vi fikk noe småtorsker der, spesielt Stein Rune. Hadde en god ledelse på ham en stund, men siste timen tok han jaggu meg igjen. La inn støtet når det nærmet seg slutten og fikk turens 2 største fisker. Dette avgjorde i min favør til slutt :-) Jeg fikk 16kg og 5 sorter, Stein Rune fikk 16,1kg og 5 sorter. MEN jeg fikk i tillegg 3+2 poeng for de 2 største fiskene, og stakk dermed av med seieren !!! Jiiipi :-)

Ikke mye fisk i sundet denne søndagen, noe resultatene viser. Ikke sprekt på noen av båtene, men vi får bare gunne på videre. Neste kjangs blir klubbmesterskapet 30 April.

22. februar: Alf-Inge Steindal

V6 Nr 1- 19.02.2017

Da var vi i gang med første tur for 2017.
11 personer møtte opp til V6 nr 1 og ble fordelt på 4 båter. Da det hadde vært en del vind I forkant, ble det til at alle båtene gikk inn I Sundet. Værert var ikke så verst, litt skyet og forholdsmessigt lite vind. (det var meldt en del mere vind utover dagen)

Det var så som så med fisket for de fleste, men det var som vanlig tatt noen halvfelige fisker etter litt letting. Fangstene besto for det meste av noe torsk, hyse og sei. Størst fisk var det Ivar Gustavsen som fikk, en torsk på 6,3kg.
Vinner ble Berge kallevik som hadde 21,45kg med fisk samt 7 sorter + 3 størst fisk. Totalt 29,45kg.

Jeg gikk som vanlig med min båt og hadde med meg Berge Kallevik og Lars Jørgen Insulan. Startet litt sør i sundet, og der fikk Berge seg en torsk på 4,5kg før jeg hadde fått snøret I sjøen !! Ble litt tregt etter dette og vi flyttet på rundt omkring uten å finne så mye fisk. Til slutt endte vi midt I sundet og lå og filte der resten av dagen. Fikk ei og annen hyse og torsk her som viste seg å holde helt inn for Berge.