Fiskerapporter Karmøy H.K. - 2005

29. desember: Alf-Inge Steindal

Valevåg

Etter at mange planlagte fisketurer har gått fløyten pga vær og jobbing kom jeg meg endeligt på sjøen. Jeg fikk være med Tore Jan og Odd Arve opp til Valevåg. Vi var litt spente på om vi ville få feste med dreggen da det var en frisk iskald vind utover fjorden! Brrrrr, det var litt kaldt ja. :-I Feste fikk vi og Odd Arve fikk seg en 2,6 kg sei før jeg og Tore Jan hadde fått snørene i sjøen. Han fulgte opp med ei lita lange noen minutter senere. Han var rimlig ovenpå da ei stund. MEN Jeg og Tore Jan fikk da stoppa kjeften hans ettertrykkelig. For å gjøre en lang historie kort fikk jeg og Tore Jan 7 langer og noen seier før Odd Arve helt på slutten av dagen fikk seg en sei på 5,5 kg. Tore Jan fikk 4 langer: 13,3, 10,5 0g 2 stk. på rundt 8-9 kg. samt et par seier. Jeg fikk 3 langer på 12.5, 11,2 og ei lita på 4-5 kg. samt en sei på 7,2 kg.
Skipper Tore Jan og mannskap var rimlig fornøyd med dagen. :-)

23. november: Alf-Inge Steindal

Valevåg

Odd Arve og Tore Jan dro igjen opp til Valevåg. De dregget opp i samme område som sist. Det ble ikke de store fangstene. 8 brosmer kom om bord. Odd Arve fikk den største som var 12,8 kg. Tore Jan fikk ei på 10,5 kg. og de andre var mellom 4-8 kg.

20. november: Alf-Inge Steindal

Tore Jan, Odd Arve og Svein H. dro opp til Valevåg. De dregget opp på sørvestsiden av Traavaas på rundt 280 meter dybde. Det var ikke det helt store fisket for manskapet, men det kom opp noe smålanger. Tore Jan derimot var i praktslag. Han fikk ei lange på 17,7, brosme 11,5 og ei blålange på 10,5.:-)

6. november: Alf-Inge Steindal

Valevåg

Vi kjørte opp båten til Tore Jan fra Norheim og opp til Valevåg. Vi måtte jo også fiske litt. Vi hentet Odd Arve på kaia i Valevåg og ut til traavaas det bar.
Traff også på en annen lokal båt som lå på traavaas og fiska. Han rapporterte om mengder med småhai:-(
Vi heiv dreggen litt ovenfor Traavaas på rundt 310 meter, men strømen førte oss opp på rundt 220-250 meter. Vi fikk fisk nesten med det samme. Det var noen fine brosmer på 7-9,5kg. Deretter ble det stilt. Vi fikk til sammen 5 brosmer og en del hågjel.
Kjempevær på formidagen, men det blåste opp og begynte å regne utover dagen. Alt i alt en ok dag på sjøen. :-)

16. oktober: Alf-Inge Steindal

Valevåg

Jostein og Tore Jan dro oppover til Valevåg. De startet opp på Traavås den første stunden til strømmen blei for sterk. Jeg (Alf-I.) hang meg bakpå :-) Det var ikke det helt store betet, men Tore Jan og dem fikk seg 3-4 seier. Tore Jan fikk den største. Tror den var rundt 6-7kg. Vi flyttet til en ny plass senere. Dette blei ikke det mest spennende. Svarthå og hågjel rensket krokene med det samme vi kom ned. Ikke en matfisk kom om bord her. Jeg fikk en hågjel på 1423gram. Usle 7 gram fra klubbrekorden til Tore Jan :-(

15. oktober: Alf-Inge Steindal

Nedstrandsfjorden

Jeg og T. Håkonsen fikk bli med Tore Jan til Nedstrand denne fine høstdagen. Det ble en bra dag fiskemessig også :-) Jeg startet med ei lange på 13 kg og Tore Jan svarte med ei på 12,6 kg. På tampen fikk også Håkonsen seg ei lange på 13,1 kg. Vi hadde tilsammen 10 langer mellom 6-13kg og 3 brosmer.

24. september: Alf-Inge Steindal

Valevåg

Tore Jan, Jostein og Odd Arve dro oppover til Valevåg. De dregget først opp på bråtet,der de fikk noen seier (den største var drøyt 7 kg.). Litt ut på dagen fikk Odd Arve et skikkelig napp. Det viste seg å være ei stor spisskate. Den ble veiet til 14 kg, og oversteg den norske rekorden med drøye 2,5 kg. De flyttet til Tråvås senere, men det var ikke det helt store fisket. Noen seier kom opp men det var det :-)

Vetco på tur

Alf-Inge, Rolf og Frode dro innover i Ålfjorden. Det ble noen fisker, men ikke av de største. Alf-Inge fikk ei blålange på 11 kg. som den største. Totalt ble det 5 blålanger (3,5-11 kg.), 3 brosmer (4-7,5 kg.) og en liten lyr.

18. september: Alf-Inge Steindal

V-6 runde nr. 5 (klubbmesterskap)

V-6 runde nr. 5 ble arrangert i et ikke for godt vær. Mye vind om natta gjorde det umuligt å dra på vestsiden. Det deltok 9 mann fordelt på 3 båter. Det var ikke særligt med fisk å få, men som alltid i sundet er det noe fisk å få. Vinner og klubbmester ble Jostein Lundal. Han hadde også størst fisk, samt 7 sorter fisk.

11. september: Alf-Inge Steindal

Valevåg

Tore Jan, Kjell og Odd Arve dro oppover til Valevåg. De dregget opp på Bråtet og strømmen var fin. De fikk noen fine seier men var i perioder plaget med mye pigghå. De største seiene var på rundt 5 kg. Det ble tatt ei lita lange også :-)

10. september: Alf-Inge Steindal

Nedstrandsfjorden

Tore Jan, Kjell og Helge dro inn til Nedstrandsfjorden i finværet. Ove kom også ut og hang bakpå :-) Det var litt fisk å få. Ove fikk den største fisken, en lange på 16 kg.Det var ellers for det meste smålange på 5-8 kg og et par brosmer som ble fangsten.Totalt 12 langer og 2 brosmer.

4. september: Alf-Inge Steindal

Valevåg

Tore Jan, Odd Arve og Alf-Inge dro oppover til Valevåg for å prøve etter storseien.
Det gikk rykter om mye storsei i området og forventningene var høye :-) De dregget først opp på bråtet og Odd Arve satte i fisk med en gang. Det kom om bord noen smålanger og noe sei de første timene. Størst lange var rundt 10 kg som Odd Arve fikk. Odd Arve og Tore Jan fikk fisk med jevne mellomrom, mens Alf-Inge fikk ikke det til i dag. Til de andres store fornøyelse :-(. Utpå dagen snudd strømmen og de dregget opp på Traavåsskallen. Her var det imidlertid en sinnsyk strøm. Tore Jan og Odd Arve lurte alikevell noen fine seier her også. Det ble til sammen en stamp med fin sei og lange etter endt økt. :-)

21. august: Alf-Inge Steindal

Nedstrandsfjorden

Tore Jan dro med seg gamle Knutsen og Junior Helge med seg inn til Nedstrandsfjorden i finværet. Etter at skipperen hadde dregget opp begynte han å arrangere langekurs for de to andre, men som vanlig fulgte ikke noen av dem med. :-)) Tore Jan fik totalt 8 langer mellom 8 og 12 kg. De to andre fikk tilsammen 8 mindre langer. (6-10 kg) Det er jo ikke verst med totalt 16 langer og et par brosmer på en dags fiske på 350-400 meters dyp.

14. august: Alf-Inge Steindal

V-6 runde nr. 4

Vi arrangerte V-6 tur nr. 4 søndag 14. august. Det deltok 12 personer fordelt på 5 båter. 4 av disse dro utover til Urter og en inn i sundet. Det var plenty med hyse å få, men torsken var verre å overliste. Det ble imidlertid tatt noen pene torsker også :-) Den største var det Jostein som fikk. Den var på 7,05 kg. Jostein ble også rundevinner.

7. juli: Alf-Inge Steindal

Ny tatt-tur til Nedstrandsfjorden

Tore Jan, Kjell og Helge tok igjen turen inn i Nedstrandsfjorden på nattfiske. Det ble utover kvelden/natten utrolig kraftig strøm, noe som ikke er vanlig her. De fisket på rundt 350-400 meters dyp. Av fisker som bør nevnes er Jan,s blålange på 11,1 kg og Rolf som hang bak Tore Jan og dem fikk seg ei brosme på 10,4 kg. Det ble ellers tatt noen langer på 7-9 kg og et par brosmer i 7-8 kg str.

3. juli: Alf-Inge Steindal

Valevåg

Tore Jan, Odd Arve og Kjell tok turen til Valevåg. De lå som vanlig på Traavaasskallen. Odd Arve fikk ei lange på 10-11 kg. Ellers var det plenty med sei i 3-4 kg. størrelsen. Totalt fikk de 2 stamper med sei.

2. juli: Alf-Inge Steindal

Nedstrandsfjorden

Jeg og Frode fikk være med Rolf en tur til Nedstrandsfjorden. Det ble ikke særligt med fisk, Frode fikk ei brosme på 8,1 kg. Det var det! Jeg og Rolf fikk ikke så mye som et napp på de 6-7 timene vi fisket :-(

29. juni: Alf-Inge Steindal

Nedstrandsfjorden (nattfiske)

Tirsdag kveld dro jeg, Tore Jan og Kjell inn til Nedstrandsfjorden på nattfiske. Målet var å treffe på monsterbrosmer rundt punktet vi hadde bra fangster på for en stund tilbake. Når vi skulle dregge ble vi lurt av stømmen igjen, og havnet selvfølgelig helt feil igjen. Vi bestemte oss likevell for å prøve. Havnet på rundt 350-400 meters dyp.
Det gikk ikke så veldig lang tid før vi begynte å kjenne fisk. Problemet var at vi fikk dem ikke til å henge. Tore Jan hadde de par første timene 4-5 fisker langt opp i sjøen, før de slapp. Kjell mistet noe stort som vi tror var ei håkjerring etter bare en times tid. Denne sleit av firelinen. Rundt kl 01.30 fikk imidlertid Kjell på en bra fisk, det viste seg å være ei fin lange på 15,7 kg. Dette ble turens største. Vi fikk tilsammen 13 fisker. 5 langer (Kjells store + 4 smålanger på rundt 4-8 kg) 8 brosmer (der jeg fikk den største ut på formiddagen rett før vi ga oss.) De største var 12.3, 10.5, 10.2 kg.
Igjen en bra natt-tur til Nedstrandsfjorden

25. juni: Alf-Inge Steindal

Ny klubbrekord på blålange!

Tore Jan og Kjell dro ut fredag kveld og fisket til Lørdag formidag. De dregget opp på punktet Tore Jan og Alf-Inge fisket på forrige tur, der de fikk mye fin brosme. Da det var noe vind fikk de ikke feste med det samme, og mens de driftet sakte avgårde fikk kjell en brukende fisk på rundt 450-500 meters dyp. Det viste seg å være en flott blålange på 13,5 kg. Det er ny klubbrekord. Den forrige var det Tore Jan som hadde på 12,0 kg. Det begynner å nærme seg v.rekorden nå :-) De fikk ikke så mye fisk denne natta, da de måtte dregge på ny 3 ganger pga mye vind som gjorde at de mistet festet. Resultatet ble: 4 brosmer fra 6,5 til 9 kg. og blålanga på 13,5. Det ble ikke total bomtur da .-)

18. juni: Alf-Inge Steindal

Nordsjøfestivalen 2005

Haugesund H.K. arrangerte den årlige Nordsjøfestivalen lørdag 18. juni. Det deltok 10 ivrige fiskere fra Karmøy H.K. Da det for en gangs skyld var bra vær dro alle båtene på havet. Fangstene besto for det meste av noe torsk, sei og hyse. Nordsjømester ble igjen Odd Arve Gunderstad! Vi gratulerer :-). Elin Christiansen vant dameklassen (nr. 2 innveid), Helge Melhus vant Juniorklassen og Rolf Knutsen fikk størst fisk (brosme 9 kg.) og vi tok de 2 første plassene på 4-mannslag. Inviduelt hadde vi 5 stk. på premieplass. 1, 2, 3, 6, og 8 plass.

14. juni: Alf-Inge Steindal

Brosmetur

Jeg og Tore Jan hadde oss en tur inn til Nedstrandsfjorden for å fiske om natta. Vi bommet totalt med dregginga da vinden snudde rett etter at vi hadde sluppet dreggen. Og takk for det :-). Vi havnet på over 500 meters dybde, men bestemte oss for å prøve 2-3 timer her. Det var ikke fisk å få de første par timene. Strømmen dreide oss litt etter hvert og vi havnet litt grunnere - ca. 480 meter. Da begynte det å bite jevnt og trutt. Storvokste brosmer på runt 10 kg begynte å klaske i dekket, og på morgenkvisten hadde vi totalt 12 fisker om bord. De 10 største brosmene lå på mellom 8-12,7 kg.
Tore Jan fikk de 2 største på henholdsvis 12,7 og 11,9 kg.

12. juni: Alf-Inge Steindal

V-6 runde nr. 3

Vi arrangerte V-6 runde nr. 3 som var utsatt fra forrige helg pga mye vind.
4 båter med tillsammen 12 deltager satte alle kursen mot Urter. Det var ikke særligt med fisk å få, men som vanlig er det alltid noen som får mere en andre. Fangstene bestod for det meste av hyse, men noen få klarte å få en torsk og to. Vinner ble Tore Jan Skeie med Bjørnar Lund, Odd Arve Gunderstad og Ove Salthammer på de neste plassene.
Størst fisk var det Tore Jan Skeie somm fikk, en torsk på rundt 6,5 kg.

4. juni: Alf-Inge Steindal

Tur til Nedstrandsfjorden

Tore Jan og Kjell tok turen inn i Nedstrandsfjorden. Det ble ikke særligt med fisk å få for noen denne dagen. Noe av grunnen kan jo være at det var mye svarthå som tok agnet med det samme de kom ned :-(. Det var jo ikke helt fisketomt, 2 småbrosmer og ei lita lange ble fangsten.

15. mai: Alf-Inge Steindal

Tore Jan inviterte til tur til Nedstrandsfjorden og jeg kunne selvsagt ikke takke nei. Rolf kom også ut i sin nye båt og hang seg bak oss. Vi fisket på mellom 350 og 450 meter dyp.
Allerede etter ca en halv time fikk Tore Jan fast fisk. En brosme på 8,5 kg. kom omsider opp. Jeg fikk også like etter en blålange på 10,5 kg. Det ble deretter en lang dødperiode før Tore Jan fikk seg en blålange på 9,5 kg. og Rolf fikk seg en blålange på 9,5 kg. helt på tampen av dagen.

7. mai: Alf-Inge Steindal

Nedstrandsfjorden

Tore Jan, Kjell og Bjørnar tok turen inn til Nedstrandsfjorden. Det var skipper Tore Jan som viste hvordan det skulle fiskes lange. Største lange ble 16,5 kg. Det ble ikke tatt særligt med fisk, et par smålanger, et par brosmer samt Tore Jans lange.

24. april: Alf-Inge Steindal

Valevåg

Tore Jan og Odd Arve tok turen opp til Valevåg. Det rapporteres om bra med småsei (2-3 kg.) og et par smålanger. Seiasulet til Odd Arve funka det ! ;-)

23. april: Alf-Inge Steindal

Tur til Utsira

Tore Jan,Odd Arve og Ove hadde fått noen posisjoner utenfor Utsira som skulle prøves.
Det ble ikke det de hadde håpet på, kun noen seier og brosmer ble fangsten.
Tidelig på ettermiddagen ga de seg og dro innover til Urter.
Det var ikke særligt bra fiske her heller.

19. april: Alf-Inge Steindal

Klubbrekord på hvitskate!

Tore Jan og Kjell dro igjen innover til Nedstrand. Ove kom også og hang seg bakpå. Det ble noe fisk. Kjell fikk seg ei brosme på 10 kg., Ove ei på rundt 7 kg. og Tore Jan fikk seg ny klubbrekord på Hvitskate. Den nye rekorden er på 8,24 kg.

18. april: Alf-Inge Steindal

Tur til Lofoten

2 av våre medlemmer Harald Pettersen og Geir Solland er på tur til Lofoten. Her er en rapport fra dem:
I forrige uke var undertegnede og Harald Pettersen en tur i Lofoten .
Fisket var ikke så bra , men vi fikk da noe fisk .
Utenfor Henningsvær på ca. 50 m. Dyp fant vi fisk som tok i.
Harald P. Fikk sei på 9.5 kg. Og Torsk på 11 Kg.Jeg fikk en på 13 kg.
Ellers nydelig vær og fin naturopplevelse.

Geir.

17. april: Alf-Inge Steindal

Ålfjorden

Alf-Inge og 5 andre fra Vetco Aibel dro innover til Ålfjorden. Det ble ikke særligt med fisk denne dagen, kun 3 fisker. Alf-Inge fikk 2 smålanger på 4 og 5.5 kg og Rolf fikk ei blålange på 5,1kg. Trøsten får være et knallfint vær. :-)

3. april: Alf-Inge Steindal

Valevåg

Tore Jan, Kjell og Bjørnar hadde seg en tur til Valevåg. Det ble ikke tatt noe stort, men de fikk bra med fisk. En stamp med sei og noen smålanger ble fangsten.

27. mars: Alf-Inge Steindal

Kjell tok revansje i Nedstrand!

Etter gårsdagens begredlige fiske av Kjell, tok han revansje i dag. Tore Jan og Kjell dro igjen inn i Nedstrandsfjorden. Allerede på første nedslepp fikk Kjell seg ei fin lange på 17,2 kg. (Årets største så langt) De fikk ikke så mye fisk i dag, 4 fisker totalt. De 2 største var kjell's lange og Tore Jan fikk ei brosme på 7,8 kg. Formann Ove hang bak Tore Jan og den, men jeg har ikke fått noen rapporter om han fikk noe fisk.

Ålfjorden igjen

Rolf og en kamerat tok turen inn i Ålfjorden. Det startet ikke så bra men etter hvert tok det seg opp. Størst fisk ble ei brosme på 9,5 kg. og de fikk 3 spisskater på 7,4 - 7,2 - 6,1 kg.

26. mars: Alf-Inge Steindal

Nedstrandsfjorden

Tore Jan,Kjell og Jostein tok turen inn i Nedstrandsfjorden. Det ble fisket dypt, 400 meter +. Det var skipper Tore Jan som viste hvordan det skulle fiskes på disse dypa. Han fikk totalt 6 fisker. Den største var i lange på 12,8 kg. Han fikk også ei brosme på 9,3 kg. Jostein fikk seg ei brosme på 7,68 kg. + ei lita til. Kjell fikk ikke fisk.

Ålfjorden

Jeg og Bjørnar tok turen inn i Ålfjorden. Det var ikke mye fisk å få, men Bjørnar klarte å lure opp en halvpen brosme på 6,0 kg. Jeg fikk kun en liten lysing på 1,4 kg.

24. mars: Alf-Inge Steindal

Valevåg

Vi var 4 stk som dro opp til Valevåg. Tore Jan og Odd Arve ombord hos TJ og meg og Kjell i min båt. Vi dregget opp på vår vanlige plass ved utstrøm: Traavaas. Det var ikke all verden med fisk å få. Det var bare småsei å få denne dagen Odd Arve fikk desidert mest på sitt makkasul.

6. mars: Alf-Inge Steindal

Årets første tur til Nedstrand

Tore Jan, Kjell og Alf B. tok turen inn i Nedstrandsfjorden. Det ble ikke de resultater man hadde håpet på. Kun ei brosme ble fangsten. De var borti noen brukende fisker, men de ville ikke være med opp.

5. mars: Alf-Inge Steindal

V-6 runde nr. 2

Karmøy H.K. arrangerte andre V-6 runde. 18 deltagere fordelt på 6 båter dro sørover i karmsundet. Det var ikke det helt store fisket, mange sleit med å få 15 fisker. Størst fisk var det junioren Helge Melhus som fikk, en torsk på 7,75 kg. Odd Arve ble vinner med knappest mulig margin. Se resultater fra V-6 runden og sammenlagt i nedtrekks menyen.

27. februar: Alf-Inge Steindal

Tur i sundet

Svein Harald dro med seg Odd Arve en tur ut i Karmsundet etter stortorsken. De fikk noen fine torsker og den største var rundt 9 kg. Noen flere torsker på rundt 4-5 kg. samt noen mindre kom også opp. De fikk ca 20 torsker tilsammen.

21. februar: Alf-Inge Steindal

Tur til Ålfjorden

Jeg og Bjørnar tok turen inn i Ålfjorden for å ta de store rognfulle brosmene der. Det tok sin tid før de første brosmene kom om bord, men vi fikk totalt 5 brosmer. Den største fikk Bjørnar som var 7,8 kg. De andre var i mellom 5 og 7 kg. Selv om de aller største fiskene ikke ville bite hadde vi en kanonbra dag på sjøen :-)

20. februar: Alf-Inge Steindal

Tur til Valevåg

Odd Arve og Tore Jan var ute med litlebåten til Odd Arve. De dregget opp på Traavaasskallen som vanlig. Det var fin strøm hele dagen til en forandring :-) Det var ikke mye lange å få, 2 stk der den største var 8,35 kg. Det var selvsagt Odd Arve som fikk denne. Ellers var det en del sei. De hadde ca en god stamp med sei i 2-4 kg størrelsen.

14. februar: Alf-Inge Steindal

Ny tur i sundet

Odd Arve og Halvor hadde en tur ut i sundet. noe fin fisk fikk de også :-). Odd Arve fikk de største torskene, de største rundt 7 kg. Halvor fikk seg et kveitebarn på rundt 4 kg.

12. februar: Alf-Inge Steindal

AIS på tur i Ålfjorden

Jeg hadde meg en tur inn i Ålfjorden. Fjorden lå blikkstille hele dagen og det så det ut som fisken også gjorde. Foruten noen håer og Svarthå ville ikke fisken bite. Først i 15 tiden begynte det å bli liv. De neste to timene fikk jeg 3 brosmer, den største var 6,8 kg. og 1 lyr på 2,4 kg.

Odd Arve herjer i sundet igjen

Odd arve, hans sønn og Svein Harald var en tur i sundet. Odd Arve ble rundfisket både av sønnen og Svein Harald, men den største fisken fikk Odd Arve. En torsk på 9 kg. De fikk tilsammmen 17 torsker mellom 1,5 og 9 kg. De fleste fiskene tok på agn rapporterte Odd Arve.

11. februar: Alf-Inge Steindal

Odd Arve på tur i sundet igjen

Odd arve var på tur med et par østlendinger ut i Karmsundet en tur. Østlendingene fikk ikke så mye fisk, men Odd Arve hadde 19 torsker mellom 1,5 og 7 kg. De 2 største var ruset til rundt 6-7 kg og de fleste var 1,5 - 3 kg. fisk. En av østlendingene klarte å krøke ei kveite på 3-4 kg.

5. februar: Alf-Inge Steindal

Første V-6 tur

Det ble arrangert den første V6 konkurransen fra Norheim båtforening. Tot 21 deltagere deltok og ble fordelt på 7 båter. Alle dro innover i Karmsundet etter ferdatorsken, men den var ikke god å overliste. Dårligt vær og sterk strøm gjorde ikke det lettere for båtførere og fiskere. Noe fin fisk kom da opp. Alf Bjerkevik fikk den største fisken, en torsk på 6,15 kg. Det ble også tatt et kveitebarn på rundt 4 kg. Vinner av første V-6 tur ble Odd Arve Gunderstad.

4. februar: Alf-Inge Steindal

Karmsundet

Odd Arve og Kjell S. og en kamerat tok turen ut i Karmsundet i blåst og regn. De fikk ikke så mye fisk, 13 torsker der den største var rundt 6 kg. Odd Arve mistet storfisk som tok på seien, troligt en kveite mente han :-).

2. februar: Alf-Inge Steindal

Ny tur i Karmsundet

Odd Arve og Kjell tok igjen turen ut i Karmsundet. Det ble ikke det helt store fisket, men det kom da opp noen torsker denne dagen også. De helt store uteble men noen halvfine + et par 5-6 kg. torsker kom da opp.

29. januar: Alf-Inge Steindal

Tur til Bømlafjorden

Jeg og Frode, samt Rolf og en kamerat brukte lørdagen til å prøve oss etter storfisk i Valevåg. Det viste seg at vi likså godt kunne holdt oss hjemme :-( . Vi prøvde oss først på Valebråteten times tid uten fisk før jeg og Frode gikk til Tittelsnes og prøvde oss. Vi havnet på rundt 260-300 meters dyp og var stadigt borti fisk. Minst 4 bra fisker ble mistet, flere av disse var med et godt stykke opp i sjøen før de for. Kun ei lita blålange klarte vi å overliste. Rolf og dem fisket grunnere og fikk ei hyse og en torsk.

27. januar: Alf-Inge Steindal

Ny tur i Karmsundet

Odd Arve, Kjell S. og Halvor tok igjen turen inn i sundet. Mye strøm mente Odd Arve var grunnen til at det i de siste par dagene ikke har vært det helt store fisket. Noe fin fisk fikk de også i dag, Halvor fikk den største torsken som var rundt 8 kg. De fikk også 3-4 torsker i 4 kg. størrelsen. Det ble totalt ca. 40-50 kg. fisk på de tre tilsammen.

25. januar: Alf-Inge Steindal

Karmsundet igjen!

Odd Arve og Halvor tok igjen turen inn i sundet. Det var ikke særligt med fisk, men noe fisk fikk de. Det ble totalt fisket 30-40 kg. fisk i løpet av dagen. Det ble ikke tatt noen store fisker. Odd Arve klagde på mye strøm denne dagen.

24. januar: Alf-Inge Steindal

Karmsundet atter en gang

Odd Arve og Halvor hadde en kjempedag på sjøen i dag. De tok atter en gang turen inn i Karmsundet og de fikk mye fin fisk denne dagen. Odd Arve fikk de 2 største torskene som var 9,7 og 7,3 kg. Det ble ellers mye fin matfisk mellom 1,5 og 3 kg., med noen litt større innimellom. De fikk totalt ca 150 kg. fisk.

22. januar: Alf-Inge Steindal

Karmsundet

Odd Arve, Tore Jan og Svein Harald hadde seg en tur ut i Karmsundet. Det ble brukende med fisk i løpet av dagen. Mye småpen 1,5 - 3 kilos fisk, men noen litt større også. Tore Jan fikk den største som var rundt 8 kilo, samt en på rundt 6 kg. Det ble totalt 26 torsker i stampen :-).

19. januar: Alf-Inge Steindal

Tur i Karmsundet

Kjell og Bjerkvik hadde noen timer på ettermiddagen, en tur i Karmsundet. De fikk tot 7-8 fine torsker, den største var rundt 8 kg. De andre var fra 2-5 kg. De lå på samme plass som Odd Arve og dem i går.

18. januar: Alf-Inge Steindal

Bra fiske i Karmsundet

Odd Arve og Kjell S. hadde en kjempedag i sundet i dag. Mye fin torsk kom opp på løpende bånd. Totalt fikk de rundt 40 torsker og mange av dem lå på rundt 3-5 kg. De 6 største var 9,75, 9,85, 6,10, 6,00, 5,80 og 5,30 kg. Odd Arve fikk desidert mest fisk og selvsagt også den største :-)

16. januar: Alf-Inge Steindal

Tur i Karmsundet

Odd Arve, Tore Jan og Jostein tok turen ut i sundet. Odd Arve Og Jostein startet med pilking, mens Tore Jan satset på agnfiske. Det skulle han ikke ha gjordt ! Odd Arve og Jostein fikk bra med fin torsk fra starten av, mens Tore Jan fikk bare småhvitting og slikt på agn. Odd Arve holdt kurs i pilking for de to andre. Han fikk ca 2/3 av all fisk som kom om bord, til de andres store ergelse. :-))) De største torskene var på rundt 5 kg. Det ble tatt ca 20 torsker fra 1.5 - 5 kg.

14. januar: Alf-Inge Steindal

Tur til Valevåg

Tore Jan, Odd Arve og Kjell benyttet været mellom vinterstormene med en tur til Bømlafjorden. De prøvde seg ved tittelsnes, der hvor Tore Jan fikk Blålanga si siste dagen av 2004. De havnet litt feil med dregginga og havnet litt for langt ut på mudderbunn og på rundt 350-400 meter. Kjell fikk den største fisken, ei blålange på 9,4 kg og Tore Jan fikk to litt mindre, 7,5 og 6 kg, samt ei brosme på rundt 6 kg. Odd Arve fikk ikke fisk her og etter mange timers overtalelse fikk han en times tid på Traavaasskallen og der fikk han en fin sei på 8 kg. Det var kraftig strømm både på tittelsnes og på Traavaass i dag.
Det kan også nevnes at Erland og en kompis var ute i sundet og fisket torsk. De fikk totalt rundt 10 torsker på 1,5-3 kg.

11. januar: Alf-Inge Steindal

Årets første tur til Valevåg

Tore Jan, Odd Arve og Borgenvik hadde tatt turen opp til Valevåg for årets første fisketur. Etter mange dager med blåst var været såpass at det gikk an å få seg en tur :-) Han som aldri har tapt var den som fikk den største og som jeg forstod det, også mest. Det ble tatt 9 seier i 3-6,4 kg. str. og 3 langer i 3 -4 kg. størrelsen. Det ble vel også tatt bortimot en kasse med pigghå og hågjel :-(.